,

Easy Vegan All-day Breakfast – kookboek review

Easy Vegan All Day Breakfast Kookboek Review

Ik hou van kookboeken. En Easy Vegan All-day Breakfast trok meteen mijn aandacht met zijn prachtige foto’s. Ik ging meteen aan de slag met de recepten en geef je graag een review van het boek.

Easy Vegan All-day Breakfast

Al sinds ik op mezelf ging wonen in mijn studententijd heb ik altijd een plank vol kookboeken gehad. In de boekhandel sla ik het schap met kookboeken nooit over. Ik vind het heerlijk te bladeren in mooi geïllustreerde kookboeken. Ik kies de laatste jaren wel steeds meer eenvoudige recepten, als moeder van 3 opgroeiende jongens. En mijn voorkeur gaat uit naar recepten zonder teveel ingrediënten, en zeker geen exotische en moeilijk verkrijgbare producten. Ik heb geen zin om naar verschillende winkels te gaan om ingrediënten te kopen, die ik daarna zelden meer zal gebruiken. Het nieuwe kookboek Easy Vegan All-day Breakfast van Sanne van Rooij van Living the Green Life heeft op het eerste gezicht relatief eenvoudige recepten zonder moeilijke ingrediënten. Vanaf het moment dat ik het boek in handen kreeg, genoot ik van de prachtige kleurrijke foto’s. Ik kreeg meteen zin om iets heerlijks te kiezen en klaar te maken.

Easy Vegan All Day Breakfast

Easy Vegan

Easy Vegan All-day Breakfast is het vierde boek in de Easy Vegan serie. De eerste twee boeken laten zien hoe je klassieke recepten volledig plantaardig kookt. Het derde deel Easy Vegan Feelgood is gericht op de plantaardige Italiaanse keuken.

Dit nieuwe kookboek is, zoals de titel al zegt, helemaal gericht op ontbijtgerechten in de breedste zin van het woord. Niet alleen haver(mout)recepten, granola, smoothies en pannekoeken vind je terug in Easy Vegan All-day Breakfast, maar er staan ook recepten in van verrassende ontbijttaarten, groentenrecepten, salades en tussendoortjes. Sanne van Rooij (founder Living the Green Life): “Het ontbijt is mijn favoriete eetmoment van de dag. Dat was het vroeger al en dat is altijd zo gebleven. Licht, zwaarder, zoet hartig, gezond, guilty pleasures, to go, uitgebreid, bowls of snacks. In ons nieuwe boek vind je het allemaal!” Deze keuze maakt het kookboek veelzijdiger dan je op het eerste gezicht denkt, en doet de titel recht aan. Want de recepten in het boek zijn zeker geschikt voor elk moment van de dag.

Ontbijtprepping

Ik hou van lekkere ontbijtjes, vandaar dat er ook zoveel recepten te vinden zijn voor ontbijtjes hier op de blog. Maar ik neem doordeweeks niet zo vaak de tijd om uitgebreid in de keuken te staan voor het ontbijt. Vandaar ook mijn favoriete recepten voor chiapudding of ontbijtmuffins, die ik de avond van de tevoren klaar kan maken. Het kookboek Easy Vegan All-day breakfast telt ook vele recepten die je de avond van tevoren kunt preppen of helemaal koken en bakken. Op die manier kan ik in de ochtend genieten van een heerlijk ontbijt, zonder dat ik nog een half uur in de keuken hoef te staan. Ik vind het ideaal om mijn repetoire snelle, maar lekkere ontbijtjes op die manier uit te breiden.

Upsidedown perentaart uit Easy Vegan All Day Breakfast

Gezond en ongezond

In het kookboek staan gezonde recepten boordevol fruit en groenten en volkoren granen. Maar er staan ook heerlijke recepten in om jezelf te verwennen, waar meer suikers in zitten. Daarnaast bevat het kookboek tussen de 70 recepten ook verrassende gerechten waarin groenten de hoofdrol spelen. Een mooie mix van gezone en ongezonde gerechten, wat mij betreft. Ik probeerde de upside down perentaart op een zondag, en alle gezinsleden smulden van de heerlijke taart. Het beslag was niet te zoet, waardoor ik het prima geschikt vond als verwen-ontbijt. De rolled up cinnamon pancakes waren een minder succes, door verbande suikers. Bij mij lukken ook niet alle recepten, zo zeg ik maar weer eens eerlijk ;-).

Leuk receptenboek

Hou je ervan om nieuwe dingen te proberen net als ik, dan is Easy Vegan All-day Breakfast zeker een leuk receptenboek als aanvulling op je (kook)boekenkast. Volledig plantaardige ontbijtjes zijn een duurzame keuze. Al kies ik er zelf voor ook te eten met de seizoenen, en in de winter bijvoorbeeld niet te kiezen voor frambozen of aardbeien. Maar in de zomer zal ik die recepten zeker gaan uitproberen.

Ik kreeg het kookboek toegestuurd van de uitgever om een review te schrijven. Ik geef altijd mijn eerlijke mening over producten en boeken.  In dit artikel affiliate links. Wanneer je via één van deze links een aankoop doet, ontvang ik een (meestal kleine) commissie van de verkoper, terwijl het jou niks extra kost.

Bewaar op Pintest

Wil je geen duurzame hack of recept meer missen? Meld je aan voor de nieuwsbrief!

En volg me ook op Instagram voor dagelijkse duurzame tips: @duurzamekeuzes